نظر نمایندگان مجلس پیرامون انحرافات اخلاقی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نظر نمایندگان مجلس پیرامون انحرافات اخلاقی
نوشته شده در پنج شنبه 10 اسفند 1398
بازدید : 333
نویسنده : محمدرضا علیمردانی
قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، خانواده ها خودشان را در تربیت دینی فرزندان خودشان، مسئول می دانستند و اطلاعات لازم را به فرزندانشان منتقل می کردند اما ...
به گزارش سرویس سبک زندگی بی باک، افزایش انحرافات اخلاقی در جوامع امروزی دنیا رشد فزاینده ای داشته به گونه ای که جامعه ایرانی نیز متاثر از سایر جوامع دنیا از این آسیب در امان نبوده است. اگرچه آمار انحرافات اخلاقی در ایران نسبت به سایر کشورها بسیار پایینتر می باشد اما این حد از انحرافات نیز برای جامعه اسلامی ما قابل قبول نبوده و جای بررسی و پیگیری دارد.



حال تعدادی از نمایندگان مجلس نظر خود را پیرامون دلایل افزایش انحرافات اخلاقی در جوامع امروزی را بیان کردند.

 دکترعلیرضا منظری توکلی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات درمورد اهمیت آموزه های آموزش و پرورش در رابطه با کاهش آمار انحرافات اخلاقی به خبرنگار ما گفت: متأسفانه راجع به این مطلب، پژوهش دقیق صورت نگرفته است و اظهار نظر هایی که در این زمینه صورت می گیرد بیشتر بر اساس مشاهدات فردی و دیدگاه های افراد مختلف است.

وی افزود: اگر بخواهیم راجع به این موضوع صحبت کنیم، ابتدا باید یک پژوهش علمی با نظارت چند نفر از محققین صورت بگیرد تا بتوانیم راجع به این مطلب، با دقت نظر نقد کنیم.

 

منظری توکلی ادامه داد: به نظر من خانواده مهم ترین رکن تربیت افراد است. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، خانواده ها خودشان را در تربیت دینی فرزندان خودشان، مسئول می دانستند و اطلاعات لازم را به فرزندانشان منتقل می کردند اما متاسفانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نگرش بر این بود که مدارس متولی تربیت فرزندان هستند و خانواده ها کم تر به این مسئله ی مهم توجه کردند و شاید تربیت دینی در بسیاری از خانواده ها، به عهده ی مدارس گذاشته شد.

وی با اشاره به ماندگار بودن آثار تربیت غیررسمی خانواده نسبت به تربیت رسمی مدارس گفت: همه ی این مسائل باعث شد که مدتی خلأیی در آموزش رفتارهای دینی پیش بیاید و چندسالی است که با برچیده شدن امور تربیتی، توجه به مسائل مذهبی در مدارس کم رنگ شد و همین یکی از عواملی ایجاد خلأ بین سال های77  تا سال 84 شد.

منظری توکلی با اشاره به تأثیر رسانه ها در این موضوع گفت: متأسفانه امروزه رسانه های غربی به شدت جنگ فرهنگی را علیه ما از سال ها پیش شروع کرده اند و رسانه ها اوضاع خوبی ندارند.

 

منظری تأکید کرد: به نظر من چون دین ریشه در فطرت هر انسانی دارد و خداوند فرموده است که انسان ها را با فطرتی پاک آفریده ایم، ما باید امیدوار باشیم و باید اول خلاء را شناسایی و آسیب شناسی  کنیم که این مسائل و مشکلات با تدبیر مسئولین فرهنگی کشور انشاءالله برطرف خواهد شد.

فرهاد بشیری، نماینده مردم پاکدشت نیز در این زمینه به به خبرنگار
شبکه پایداری گفت: آموزش و پرورش جایگاه بسیار ممتازی برای تربیت و آموزش است  و ظرفیت های بالایی هم در این زمینه دارد و می توان از این شرایط و فرصت مناسبی که آموزش و پرورش دارد، برای تعمق بخشیدن فرهنگ اسلامی مان بیشتر استفاده کنیم.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: آموزش و پرورش اقداماتی را نیز بعد از انقلاب اسلامی انجام داده است ولی تا آن نقطه ی آرمانی فاصله هایی دارد که باید به گونه ای با همگرایی همه ی صاحب نظران به ویژه صاحب نظران تربیت اسلامی تلاش کنیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: هرچه که دانش آموزان بیشتر با فرهنگ اسلامی آشنا شوند، می توانیم از فرصت ها بهتر استفاده کنیم.


محسن علیمردانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در رابطه با عوامل تأثیرگذار در بالارفتن جرایم و تخلفات به خبرنگار
شبکه پایداری اظهار کرد: موارد زیادی در افزایش جرایم مؤثر هستند که تربیت نامناسب خانواده و عوامل روانی و محیطی و شاید بی انضباتی در عدم اجرای قوانین در کشور را می توان نام برد.

نماینده زنجان در مجلس گفت: به نظر بنده، بیشترین عاملی که در این قضیه تأثیرگذار است بحث بیکاری و مشکلات اقتصادی است که خود، باعث از بین رفتن آرامش می شود که به دنبال آن نوعی خشونت و ارتکاب جرم به همراه می آورد.
 

علیمردانی با تأکید بر تأثیر عوامل فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم که به آموزه های دینی، به خوبی عمل کنیم و باید الگوهای عملی بسیاری را در جامعه داشته باشیم و کسانی که پیام رسان مردم هستند،خود باید برای دیگران الگو باشند.

 




:: برچسب‌ها: محسن , علیمردانی , نظر نمایندگان , مجلس پیرامون , انحرافات , اخلاقی ,



مطالب مرتبط با این پست
.